Svullna ben och trytande motivation

Ritas har svullnat upp igen denna vecka. De har varit jättefina i 3-4 veckors tid, men efter att vi i måndags återigen hade hovslagargänget här och ändrade lite (för att hennes benställning ska bli bättre) så har hennes ben varit svullna sedan dess. 
 
 
Jag ska vara helt ärlig och säga att jag verkligen börjar tappa motivation nu. Förut var det inte samma sak, då hade man ett datum- antingen för återbesök eller första galoppen- men nu bara förskjuts allting, heeela tiden och jag vet inte, det tar på en. Jag kan inte ens längta till något, sätta upp några mål eller planera något- det enda som gäller är skritt, skritt, skritt och det känns bara som att livet med häst inte alls är roligt längre.
Alla kommer väl tolka mig olika där, men det jag syftar på är att det inte är roligt att aldrig veta när man kommer få rida sin häst igen för det är ju det jag älskar, att få rida på min Rita. Vår skadeperiod har varit sedan slutet av oktober, så då förstår ni hur jävla länge detta eviga skrittande hållit i. Ibland tror jag att Rita inte har förmågan att bli frisk längre, det bara känns så... Och ibland önskar jag nästan att vi hellre fått en senskada där man klart och tydligt vetat vad som gällt hela tiden, för nu avvaktar man bara hela tiden för minsta lilla svullnad och det verkar hon ju få hela tiden nu precis då när man tror att det börjar bli bra. 
 
Nej, som ni förstår är jag inne i världens depperiod och orkar inte riktigt med att vara hästägare till en förevigt skadad häst. När ska oturen lämna oss ifred? 
 
Saknar att åka iväg och träna/tävla med min fina tjej ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Känner ju bara såååååå igen mig... Nu har ju faktiskt Bosse varit frisk sedan i december, och började precis komma igång igen, såklart ett bakslag nu, och som du säger. Motivationen är ju på NOLL. Vill typ bara lägga av med hästar, för det är ju för att skritta jag håller på med dom. Ju äldre dom blir desto jobbigare är det ju när dom skadar sig, för det känns ju som dom aldrig kommer bli frisk...

Svar: Eller hur! Hur lätt är det att se någon ljuspunkt när det ALLTID händer något så fort man tror det börjat gå bra? Nu precis när jag kan börja sätta igång henne i en annan gångart än skritt så väntar jag bara på att hon ska bli svullen och det är tillbaks till skrittandet igen.
Stella Wannberg

2014-03-22 @ 23:53:21
URL: http://mightybouncer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback