Divan

Har ju egentligen hand om Divan på torsdagar, men bytte dag med Emelie så hade henne igårkväll istället. Red ute ett tag först, men gick sedan in för att trimma lite dressyr för det var så jäkla mörkt ute. 
 
Red mycket volter och försökte få henne att slappna av i överlinjen då hon var så himla spänd och tittig då det var massa bommar som stod emot manegeväggen till en början. Haha, så himla töntig! Det släppte iallafall och sedan red vi mycket volter vid varje bokstav samt tempoväxlingar emellan för att hon verkligen skulle följa mig.När hon kändes genomsläpplig så gav jag mig.
 
Jag då? Jag hade kramp i mage, svank och ljumskar efteråt! Har tappat så mycket "ridmuskler" under Ritas skadeperioder. Red dock i dressyrsadeln utan stigläder så fick väl kämpa en hel del tack vare det också, men träning blev det iallafall (mest för mig) av passet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback