Rita 110 & 115 cm, Sundsvalls FRK

11/5-2013
 
 
 
110 cm: Bra runda, men hade önskat att jag utnyttjat galoppen mer samt valt snabbare vägar i omhoppningen. Jag syftar mest på vägen till 9:an som var första hindret i omhoppningen där jag svängde senare än jag tänkt när jag gick banan, klumpeduns-Stella. Hade tjänat åtminstone 2-3 sek på det och då hade tiden räckt till en placering. Men men, det är lätt att vara efterklok.
 
 
 
115 cm: Tycker inte jag hittade flytet riktigt. Detta var bedömning A:0 och jag tänkte inte köra några "riktiga" svängar utan utnyttja galoppen istället, så jag följde min plan bra på så vis. Efter 3:an mot kombinationen tyckte jag att jag låg stort så tog en halvhalt, men mötte inte upp med tillräckligt med ben så Rita missuppfattade hela korrigeringen och trodde inte jag ville att hon skulle hoppa. Åter igen, klumpeduns-Stella. Mobilen dog efter 5:an så halva banan blev inte filmad.
 
Rita hoppade väl under båda klasserna, men jag är inte nöjd med min egna ridning. Finns så otroligt många grejer att göra åt. Just nu är det enda jag vill att bli så himla mycket bättre än vad jag är, då skulle bland annat inte sådana misstag ske och jag skulle kunna visa vad min fina Rita verkligen kan. Känns som att jag sätter pinnar i hjulet för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback