Dan före dopparedan

Jag har redan hunnit bli lite nervös faktiskt. Det har ju varit en himla långt uppehåll på tävlingarna nu ett tag så jag minns knappt min senaste start, haha! Då var jag inte alls nervös, konstigt nog. Ska prova att tävla på det tjocka tvådelade bettet då det är det jag tränat henne på, men jag är lite fundersam på om hon kommer bli alldeles för stark då hon blir så mycket mer exalterad på tävlingar. We will see! Tar med mig mitt kära peewee-bett så har jag det till nödhjälp. 
Hur som helst så smörjde jag all utrustning igår, så idag är det bara en kort och lugn barbacka tur för att hon ska få röra på sig. Vi åker imorgon vid 9 och hade tänkt knoppa henne faktiskt. Får se om det blir av då jag brukar vara så tidsoptimistisk som vanligt, haha. Ska prova en luva på henne också då Maggan tipsade om det då det tydligen var massa presseningar som blåste och gjorde oväsen av sig, men Rita är ju väldans rädd om sina öron så jag vet inte om jag får på den eller får den att sitta kvar när den väl sitter där. Hon brukar ju vara väldigt lugn så att rida med luva helt plötsligt kanske blir ett störningsmoment för henne...
 
Nix, nu ska jag ta tag i lite städning och sen blir det stallet. Ska se film och slappa ikväll, ladda batterierna och tagga igång! Hoppas ni får en trevlig klämdags-fredag! 
 
 
Minns det här ridpasset så väl... Det var typ en vecka efter att jag fått hem Ritis och jag var så frusterad på mgi själv att jag inte orkade rida henne när jag satt ner. Jag fick världens kramp i höfterna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback