Helgen

Red Rita i ridhuset igår pga av stormen som var, kändes ganska oschysst mot henne att försöka få ut något bra av ett pass i stark blåst och en massa snö iblandat. Hon var superfin iallafall, lite ofokuserad och ostabil i början, men det brukar hon i princip alltid vara innan hon blivit varm i kroppen. Gjorde inte så avancerat eftersom det är hoppträning ikväll, utan stretchade sidorna och jobbade galoppen. Hon hade riktigt fin rytm och takt i galoppen, lyssnade jättefint gjorde hon också! På slutet var hon verkligen mjuk och självbärande, så jag nöjde mig efter ca 30 min intensivt arbete och skrittade hem :-)
 
Ikväll är det som sagt hoppträning och jag hoppas hon är lika fin som igår, bara det att vi slänger in lite hinder i det hela. Jag ska bara fokusera på det bra idag och ta fram konkreta exempel och mål från denna träning tills nästa träning. Nästa helg är det tävling i Umeå både lördag och söndag, så det ska bli kul! Vi bor över och likaså Rita. Hon är så himla cool på tävlingar att det inte är annat än roligt, man behöver aldrig oroa sig över henne. Första omgången i Division 1 går också av stapeln, det ska bli jättekul! Det är jag, Annie, Anna och Karro som startar där uppe så jag hoppas vårt lag får en bra start på säsongen :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback