Soligt och härligt

Ligger och solar just nu eftersom det är så himla härligt väder. Det är 27 grader hemma hos mig så jag klagar inte! 
 
Ska snart påbörja middagen då jag ska iväg till Rita vid 16.30 så blir det en tidig sådan. Mamma och pappa drog iväg till Norge imorse för att hälsa på våran släkt. Jag hade supergärna velat hänga på då jag inte träffat dom på flera år nu, men tävlingen i helgen ställde ju till det ganska rejält på den fronten. Lukas drar till Norrköping på onsdagkväll (om jag inte minns helt fel) för att hänga på Bråvalla-festivalen. Det hade jag verkligen, verkligen, verkligen velat hänga med på också! Tur i oturen att hästar är förjävla roligt så jag missar kanske dem där upplevelserna, men får ha det bäst med min fina Rita och gött hästfolk istället. 
 
 
 
 
Ikväll är det möte med dem hoppfolket från ÖOR för att diskutera inför träningar osv. Vi har ju inte haft en enad front med träningar direkt. Först var det Per-Erik Eriksson som har hjälpt mig vväldigt mycket med Rita, men då var vi bara fyra stycken som tränade för honom och sen blev det liksom uppehåll med träningar överhuvudtaget. Efter det var det ett gång som tränade för Camilla Granberg, men nu är det endast träningar en gång i månaden för henne. Varje onsdag de resterande tre veckorna varje månad är det blockträning för Maggan Eriksson-Bech där jag då tränar, så vi har med andra ord ett uppehåll från hoppträning en gång i månaden.
 
Det är himla krångligt och jag hoppas vi löser detta för en gångs skull. Brukar alltid vara samma personer som kommer på sådana här möten, vilket är typ 5 personer. Hur svårt ska det vara att pallra sitt arsle och vara med och påverka? Det är ju omöjligt för 5 stycken personer att ta beslut för åtminstone 30-40 stycken människor om vilken tränare vi ska ta till klubben, vare sig det gäller vecko- eller månadsträningar. Väljer vi den tränare vi vill ha så kommer ju många bli missnöjda och välja att stå över att träna för att i sin tur då ta hit en egen tränare, och då har vi ju hamnat i den där onda cirkeln igen. 
Lathet är vad det är så jag tycker att de ÖOR:are som läser denna blogg ska ta till sig och göra någonting åt saken. Det är ju trots allt vår klubb och vi har en fet möjlighet att påverka våra träningsmöjligheter, så varför väljer man att inte göra det då?
 
 
 
Här får ni en lite lättsammare bild på vår midsommartårta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback