ÖOR 15-16/6-2013

15/6
 
110 cm:
Hade ingen bra känsla egentligen... Ser inte så fasansfullt ut på filmen och för åskådarna som var där och tittande, men ja, känslan var inte riktigt där helt enkelt. Rita hoppade däremot riktigt fint och är nöjd med henne för hon kämpar alltid trots en lite konstig ryttare, haha.
Var dubbelnolla hur som helst och det blev en femte placering, så något borde ju ha gått rätt till!
 
 
 
16/6-2013
 
110 cm:
Fick inte till det överhuvudtaget. Superdålig runda och tryckte liksom bara av henne, så det kändes bara orytmiskt. Hittade inga avstånd, vilket resulterade i att vi krashade i sista hindret i grunden. Lite småsurt!
Rita var jättefin och det faktum att hon alltid gör vad jag ber henne om visar vilket fantastiskt stort hjärta hon har. Min fina stjärna! 
 
 
 
120 cm:
Fick mycket bättre snurr i galoppen nu och hade en grym känsla. Fick två skitpet, vilket är förståeligt i tredje klassen. Sista hindret var en trekombinaton och avståndet emot A-hindret blev lite fel, men hon kändes lite framtung så skulle jag ta en halvhalt kändes det som att hon omöjligt skulle orka igenom en trekombination med ett galoppsprång mellan varje hinder. Vi halvkrashade in i A-hindret, men jag rätade bara upp mig och slöt om med benen så hon hoppade i princip B-hindret stillstående vilket gjorde att hon rev det, men klarade C-hindret.
Jag har en otroligt fin häst, med det största hjärtat (som sagt)- världens finaste Rita! 
 
 
 
Allt som allt så kan jag väl säga att jag inte tycker vi kommit igång riktigt på topp som vi var i slutet på förra året/början på detta pga den akuta och kraftiga lymfangiten hon hade. Vet inte riktigt vad det sitter i mer än att hon tappade både styrka och kondition då samt att hon la på sig en aningens för mycket fett, haha. Jobbar stenhårt med kondisen och styrkan nu mellan tävlingarna och har fått några givande tips som jag ska köra efter nu också. Det kommer så småningom, men tills vidare så fortsätter vi kämpa och armbåga oss fram bland alla superduktiga ekipage!
 
Lite fler bilder från tävlingen fotade av Sara Bylund!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback