Sundsvalls RK 28-29/6-2013

120 cm, A/A:0 med totalfel: Kändes bajs och fick liksom ingen snurr i henne. Blev för många halvdistanser så jag tycker rundan blev lite orytmisk. 
 
125 cm A:1a (lagklass): Hon hade superfint sug på hinderna, vilket var sjukt stor skillnad mot förra klassen. Plockade med oss två bommar som jag helt tar på mig för jag red henne inte rätt när hon var så som hon var. Å andra sidan kan jag inte säga att jag inte gjorde mitt bästa för det är så himla svårt när hon är så här. Att hon liksom bara switchar från att vara tung och seg till att sen vara het och framåt som hon brukar vara, men man får bara hänga med i svängarna helt enkelt, haha. 
 
120 cm A:0/A:0: I den här klassen hade jag bäst ridning i och jag är faktiskt nöjd över min ritt. Rita hoppade väl inte alls särskilt bra, men hon var förmodligen ganska slut med tanke på att underlaget under fredagen sög fast väldigt mycket. För en häst som är så stor som Rita blir det därmed ännu jobbigare att lyfta, så hennes ben var inte alls med oss i denna klass. MEN hur som helst så tycker jag inte hon skulle rivit de bommar som hon gjort just för att jag faktiskt aldrig satte henne fel på ett hinder och red precis så som jag ska göra. Däremot har jag ju ridit kasst en hel del klasser där hon räddat mig istället, så jag antar att hon också får tillåtas vara lite dålig när jag är bra precis som hon varit toppen när jag varit dålig. 
 
Det fanns ingen som filmade ritterna så därför kan jag liksom inte analysera så mycket mer än från hur allting kändes på banan och från vad andra sagt, men det kanske är lika bra, haha.
 
Summa summarum så har helgen varit dörolig! Jag älskar meetings för de är så himla härligt att bara kunna hänga på tävlingsplatsen efter man startat och umgås med massa goa människor. Sen på kvällen när man kommer till hotellet/boendet och får duscha för att sedan gå ut och äta. Så himla mysigt! I fredags åt jag, Annie, Kevin och Camilla på Steakhouse Hörnan som bara låg en bit från hotellet. Det var supergott och vi hade det gör trevligt. 
 
Efter middagen vid ca 21.30 åkte vi till hästarna för att ta in dom från hagarna och natta dom i boxarna. Rita och Graphic som gick i samma hage blev jättebra kompisar, stod och åt från samma hötuss och njöt av solen precis som vi ♥ 
 
 
 
Middag på Steakhouse Hörnan. 
 
 
Älskar hotellfrukostar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback