Nordmalings RK 7/7-2013

110 cm: Rita var jätteloj och blev därför väldigt tung och markbunden. Det resulterade i att hon blev alldeles för svår att få tillbaka och på den diagonala linjen så blev hon stark och flack mot 6:an då det blev alldeles för trångt när hon dundrade på i sin stora galopp.
Ingen bra känsla alls i denna klass och det var typ som att rida en ko, haha. Precis så kändes det faktiskt och mina försök till att återuppliva Rita misslyckades ganska hårt. 
 
 
 
120 cm: Här fick jag en mycket mer "studsig" och livlig galopp. Rita vaknade helt enkelt till och gjorde en kanonfin prestation medan jag gjorde två missar som kostade oss en bom ner. Det var mot 3:an som låg ur sväng och jag svängde upp något för tidigt vilket gjorde att jag hamnade i ett läge där jag aldrig blev klar. Istället höll jag kvar på yttertygeln och rätade aldrig ut så hon fick ett jämnt stöd i munnen, därav tappade hon ner höger fram. Nästa miss var på den diagonala linjen mot 9:an där jag styrde mot helt fel hinder, men Rita räddade upp det hela super. 
Detta var bedömning A:0/A:0, men det var hela 11 språng i grunden så den var väldigt krävande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback