Arbetslivet är inget för mig

Jag är helt knäckt efter tre dagar i arbete. Sitter och rensar bland blomrabatterna framför varje gravsten och kan inte bestämma mig vad som är bäst: sitta på knä eller stå upp? Det är som att välja mellan pest eller kolera, antingen får jag sjukt ont i knäna eller i ryggen. Har världens träningsvärk i rumpan och låren också eftersom jag cyklar så himla mycket nu när jag jobbar typ en mil hemifrån, så det är verkligen en pina att röra sig. Tror jag får satsa på att bli en kontorsnisse istället, verkar ju inte klara av denna sorts arbete ;-)
 
Hur som haver så måste jag bara bita ihop med tanke på att jag bara arbetat tre dagar och det återstår drygt en månad, även om det blir karriärsskifte i mitten. För att se det positiva i det hela så blir jag ju extra vältränad pga cyklingen, även om det medför att jag knappt kan rida. Det gör förbaskat ont att sitta ner på rumpan alltså! 
 
Nej, nu är det fredag så jag tar ju faktiskt helg nu! Rita ska gå lugnt imorgon och på söndag är det tävling, så det är bara att ladda batterierna för här ska det inte vilas någonting. 
 
Här får ni en mysig fredagsmelodi. Banne dem som har ansvar för denna låt och inte kan lägga ut den förbaskade låten på Spotify.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback