Örnsköldsviksortens RK 3-4/8-2013

3/4:
 
110 cm (A:0/A:0): Var en medelmåttig runda. Jag gjorde verkligen inte en bra insats, vilket visade sig i fas 2 där vi fick två bommar med oss. Rita blir lite tråkig när jag inte rider jättebra till 100% så därav föll bommarna. 
Finns ingen film då pappa glömde filma.
 
 
 
 
 
 
120 cm (A1:a): Det var en bra runda fram till 9:an om man räknar bort 4:an, haha. Hon blev lite markbunden och segstark i munnen, vilket hon blir om man inte får upp henne när hon suger i hinder. Det var det som skedde på 9:an och då hoppar hon lite flackt och tar med sig bommen. På 10:an hade hon dött av lite kändes det som så jag drev på och visste att hon förmodligen skulle riva, men ville hellre det än att ta tillbaka henne och få ett "Rita-räddar-upp-situationen-språng" för att rundan helt enkelt skulle avslutas med ett bättre flyt. Tycker både jag och Rita utvecklas mer av att jag rider så än att safea och backa av henne och hon får hoppa orytmiskt. Det är ju inte det vi eftersträvar och det är absolut inget vi vill använda oss av på en bana.
 
 
 
4/8:
 
115 cm (A:0/A:0): Fick en halvdan start på ettan då hon blev lite vinglig mot hindret, men kom igång bra sedan och resten av banan hade vi faktiskt ett jättefint flyt i! Omhoppningen var lite tråkig för vår del då enda "gasa"-vägen var till en kombination och det är ju inte bästa stället att gasa igång Ritas stora galopp inför och sen var det en sväng man kunde komma snävare på. Jag valde dock att rida ut den något mer än vad jag tänkt av ingen klar orsak egentligen då jag vet att Rita skulle klarat det, men jag litade inte på mitt beslut just i det ögonblicket vilket kostade oss några sekunder. 
Vi var dock enda felfri bra långt in i startlistan och det var inte förrän de sista ryttarna började närma sig som nollorna också började rulla in. Vi kom iallafall på en 4:e placering, så det var en skön avslutning på helgen även om det finns massa att jobba vidare på :-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback