Vad är ens sommarlov?

Om jag tyckte förra sommaren var dryg när jag endast jobbade på två ställen, så kan jag glatt meddela att denna sommar kommer bli en otroligt blek sommar, för min del då. Jag kommer jobba från start till slut som ledare för fotbollsskolan, på Max, på Själevads kyrkogård, hos kommunen samt att jag inte har fått svar från diverse andra ställen än. Det blir en bränna i ansiktet, men inte mer, om jag inte börjar rida i bikini- det är en stark kandidat. 
Sen har vi ju det här med skatter... Fy fan, säger jag bara! Förra året tjänade jag någon krona från att behöva skatta, så det var verkligen på håret, men nu... Om man ska tänka på allt jag tjänat hittills detta år (2013) och kommer tjäna under sommar/höst/vinter så är jag ju så gott som körd. Jag hatar skatt och kommer nog alltid göra fram tills dess att jag vant mig vid tanken av att staten tar mina pengar, haha. Satt precis idag och skrev ett prov om samhällsekonomi och en fråga handlade om skatter och varför det är svårare för staten att höja dem än att sänka. En del av mitt svar löd "... i grund och botten så är det för att folk är oförstående och giriga ..." och jag kände ganska direkt hur jag skrev ur egen erfarenhet, hehe. 
 
Ska bege mig uppåt till TV:en och slappa ett tag innan det är dags att sova. Ska upp tidigt imorgon då jag har match, sen är det full rulle hela dagen fram tills sängdags. Likaså dagen därpå, de vill säga söndag. Adios!
 
 
Spirris och jag augusti 2010, så fint minne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback