Göteborg Horse Show

Man blir ju helt extas av att sitta och kolla på alla hoppningar som sänds! Vad surt att det bara var Roffe som kom till omhoppningen igår. Jävla skit att han fick med sig en bom också. Sen kan man ju tycka att livet är bra surt för Henrik, som rider sin första WC-final någonsin, när Gotha rev första hindret för att sen ha en superbra runda, men så är det ju i ridsporten. Man måste banne mig ha en hel skopa med tur med sig oavsett hur duktig hästen och ryttaren är.
 
 
Jag vill bara träna, tävla och framförallt utvecklas, NU. Jag har ju chansen redan om ett par timmar, hehe. Jag håller ju på och förändrar min ridning just nu då jag hamnat i... Ja, vad ska man kalla det? "Ond cirkel"? Jag måste hitta mer offensiva lägen där jag rider framåt istället för plocka tillbaka Rita. Helt enkelt använda galoppen mer. Det hela började väl egentligen med att Rita är storgalopperad och för att hon skulle få plats så var jag tvungen att börja få ett bredare register i henne samt det faktum att hon inte alls var lika rädd om sig förut och kunde bli flack osv. Jag ville och behövde ha mer tryck i henne så att sprången skulle bli bra,men nu när hon blivit så pass lyhörd och framförallt vaken själv så är det ju inget jag behöver tänka på hela tiden, vilket jag gör. Så mitt tankesätt har väl blivit lite "skadat" skulle man kunna säga.
Hedanefter är det normal galopp i ett friskt tempo som jag ska rida, både ute som i hoppningen. Så det är helt enkelt det jag ska göra idag: hitta framåtlägen och rida offensivt. Får se hur det går, några gånger kanske det blir helt pannkaka, men jag tror ändå att jag kommer kunna få in ett par helbra språng också. Wish me luck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback