Gårdagens hoppning

Hoppade som sagt Rita igår på förmiddagen och hon var mycket lugnare än sist både mot och efter hindret. Hoppade relaterade linjer eftersom det var det vi hade problem med sist. Det blev en linje med 12,5 meter och en linje med 20,5 meter, dvs 3 respektive 5 galoppsprång. Fick lite problem med den korta distansen då den var ur en snäv sväng från väggen på diagonalen så den var tekniskt sett väldigt svår och det blir vädigt svårt när hon ligger på så mycket som hon gör just nu, men det löste sig. Den längre distansen låg hon också på väldigt mycket på, men hon rättade sig snabbt och jag fick till det så det kändes bra.
 
Hoppade inga höjder alls idag eftersom det både har större slitage och egentligen inte ger mig och Rita särskilt mycket med tanke på vad problemen satt i. Har heller inga filmer eftersom jag körde på helt ensam. Roligare än så var det inte, iallafall inte för er skull ;-) 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Danai Doverholt

Sv: jag har en klocka på armen för att kolla tiden, och tempot lärde jag mig när jag red lite fälttävlan under en id. Det är alltså inget exakt men på ett ungefär :)

2013-04-04 @ 17:47:30
URL: http://www.doverholtdanai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback